Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Glamour – Magic or Manipulation? A Short History and Definition

Tytuł:
Glamour – Magic or Manipulation? A Short History and Definition
Glamour – magia czy mistyfikacja? Historia i definicja zjawiska w zarysie
Autorzy:
Strawińska, Anetta Bogusława
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2118329.pdf
Data publikacji:
2014-12-30
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Tematy:
przemiany współczesnej polszczyzny
mistyfikacja
moda w języku
fałsz w języku
changes in modern Polish
mystification
linguistic fashion
falshood in language
Źródło:
Białostockie Archiwum Językowe; 2014, 14; 165-175
1641-6961
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is an attempt to systematise the definition of glamour and establish the etymology of the word. The author analyses glamour through extra-linguistic factors, i.e. in the context of political, cultural and social change not only in Poland, but throughout Europe and the world. It is the main intention of the author to unmask the fraud carried by glamour. Glamour is a deliberate mystification, with the aim of arousing interest in a particular movie or TV star; the almost universal desire for luxury goods and services. These needs are served by a huge technical effort in the form the cosmetic, fashion, automobile, movie and TV industry. This fraud was and is possible because the desire for luxury and showing off is part of human nature.

Artykuł jest próbą usystematyzowania definicji leksemu glamour oraz ustalenia etymologii omawianego zjawiska. Autorka tekstu, glamour analizuje przez pryzmat czynników zewnątrzjęzykowych, tzn. w kontekście przemian politycznych, kulturowych, obyczajowych oraz społecznych obejmujących swym zasięgiem nie tylko Polskę, ale przede wszystkim Europę i świat. Intencją autorki tekstu jest przede wszystkim demaskacja fałszerstwa, jakie analizowany proces ze sobą niesie. Glamour jest bowiem przemyślaną mistyfikacją, której celem jest wzbudzenie zainteresowania konkretną gwiazdą filmową czy telewizyjną; niemal powszechnego pożądania luksusowych produktów i usług. Tym potrzebom podporządkowany jest ogromny nakład techniczny w postaci m.in. przemysłu kosmetycznego, modowego, samochodowego, budowlanego, filmowego i telewizyjnego. To fałszerstwo było i jest możliwe dlatego, że w ludzkiej naturze mieści się dążenie do luksusu oraz szokowanie innych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies