Relationship Marketing and its role in the experience of international students in the United Kingdom Higher Education Institutions Podejście marketingu relacji i jego rola w doświadczeniach międzynarodowych studentów w wybranych uczelniach wyższych w Wielkiej Brytanii
The purpose of this study is to investigate the role of the RM approach in the experience of international students in business schools within the UK Higher Education Institutions (HEIs). The Relationship Marketing (RM) strategy has gained recognition over the years, especially within the last decade, which can be seen in the Higher Education (HE) sector. The HE sector has in recent times been highly competitive, especially in the global market. Despite this growth in competition, there has been little or no effort in the application of RM strategy by HE Institutions competing in the global marketplace for international students. The growing
competition has been driven by the goal HEI’s have to internationalise and attract, recruit and retain the best international students. Higher Education Institutions have become aware of the contributions that international students bring to these institutions. Hence, efforts are geared towards retaining international students. This study considers the role of using RM with international students. The relevant data was collected from face-to-face semi-structured interviews and focus groups, which were conducted with university managers
and international students across four universities in the UK. The study identifies several impacts of using RM on international students’ overall experience. It further highlights aspects of the RM approach that are more significant to international students’ experience. The study concluded that the RM approach positively affects international student experience if effectively developed and implemented.
Celem niniejszego artykułu jest zbadanie roli marketingu relacji w przypadku studentów zagranicznych studiujących w wybranych brytyjskich szkołach biznesu. Marketing relacji zyskał uznanie na przestrzeni ubiegłych lat, szczególnie w ciągu ostatniej dekady, o czym świadczy przykład szkolnictwa wyższego.
Ostatnio zaobserwowano sporą konkurencyjność tego sektora, głównie w przypadku rynku globalnego. Pomimo zaobserwowanego wzrostu konkurencji na rynku globalnym uczelnie podejmowały niewiele wysiłku lub wcale we wdrażaniu strategii marketingu relacji w odniesieniu do studentów zagranicznych. Zjawisko
rosnącej konkurencji wynika z tego, że uczelnie muszą iść w stronę umiędzynarodowienia i aby to osiągnąć, potrzebują przyciągnąć, zrekrutować i zatrzymać najlepszych studentów z zagranicy. Uczelnie uświadomiły sobie, jak duży jest wkład studentów zagranicznych w ich istnienie, stąd też ich wysiłki mają na celu zatrzymanie studentów z zagranicy. W niniejszym artykule przeanalizowano rolę, jaką odgrywa marketing relacji w przypadku studentów zagranicznych. Zebrano odpowiednie dane z częściowo ustrukturyzowanych pogłębionych wywiadów indywidualnych i z grup fokusowych. Badania te przeprowadzono wśród kierowników
uniwersytetów i zagranicznych studentów z wybranych czterech uniwersytetów w Wielkiej Brytanii. Wyniki badań identyfikują kilka czynników zastosowania marketingu relacji, które wpłynęły na doświadczenia studentów zagranicznych. We wnioskach z badań podkreślono aspekty podejścia marketingu relacji, które są bardziej znaczące dla samego doświadczenia tychże studentów zagranicznych. W badaniu stwierdzono, że podejście marketingu relacji pozytywnie wpływa na doświadczenie studentów zagranicznych, pod warunkiem, że zostanie ono skutecznie przygotowane i wdrożone.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00