Correlation between self-evaluation and social position in pupils with specific developmental learning disabilities (SDLD) Korelacja między samooceną a pozycją społeczną u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (SDLP)
This paper presents the results of a study on the correlation between self-evaluation and dimensions of influence, popularity, and likability in pupils with specific learning disabilities. Rosenberg's self-esteem scale was used to determine the level of self-esteem of students with specific developmental learning disabilities, and the sociometric assessment questionnaire SORAD was applied to determine the level of influence, popularity and likability. The research has shown a statistically significant correlation between the level of self-evaluation and the level of friendliness in pupils with specific developmental learning disabilities, as well as the tendency to conform. There was no statistically significant correlation between core self-evaluations of students with specific learning disabilities and their level of influence and popularity. The statistically significant correlation between the level of self-evaluation of pupils with specific developmental learning disabilities and the level of their influence and popularity has not been confirmed.
W artykule przedstawiono wyniki badań nad korelacją między samooceną a wymiarami wpływu, popularności i sympatii u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Do określenia poziomu samooceny uczniów ze specyficznymi zaburzeniami rozwojowymi w uczeniu się wykorzystano skalę samooceny Rosenberga, a do określenia poziomu wpływu, popularności i sympatii – socjometryczny kwestionariusz oceny SORAD. Badania wykazały istotną statystycznie korelację między poziomem samooceny a poziomem sympatii u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, która wyraża stopień sympatii kolegów z klasy do ucznia, a także tendencję do podporządkowywania się. Nie potwierdzono istotnej statystycznie korelacji między poziomem samooceny uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się a poziomem ich wpływu i popularności.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00