Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie numeryczne wpływu prędkości odkształcania na parametry procesu kucia felgi koła samolotu

Tytuł:
Modelowanie numeryczne wpływu prędkości odkształcania na parametry procesu kucia felgi koła samolotu
Numerical modelling of influence of deformation velocity on forgings parameters of aircraft wheel
Autorzy:
Bednarek, S.
Łukaszek-Sołek, A.
Sińczak, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/211578.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Obróbki Plastycznej
Tematy:
stop Ti6Al4V
prędkość odkształcania
modelowanie numeryczne
utwardzenie wydzieleniowe
Ti-6Al-4V
speed of velocity
numerical modelling
precipitation hardening
Źródło:
Obróbka Plastyczna Metali; 2008, 19, 2; 15-20
0867-2628
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Analizie poddano proces kucia odkuwki felgi koła samolotu, charakteryzującej się bardzo dużą powierzchnią w płaszczyźnie podziału matryc, wykonywanej z dwufazowego stopu tytanu Ti-6Al-4V. Warunki brzegowe opracowano dla kilku technologii, przy założonej temperaturze wsadu i narzędzi, tarciu powierzchniowym oraz prędkości odkształcania (prasa hydrauliczna, młot). Ocenę procesu kucia wykonano na podstawie map rozkładu intensywności odkształcenia, temperatury i naprężeń średnich. Otrzymane wyniki są podstawą do określenia parametrów procesu kształtowania w warunkach przemysłowych wyrobów ze stopów tytanu czułych na prędkość odkształcenia.

Forging process of aircraft wheel with large surface in parting plane of dies made of two-phase titanium alloy Ti-6Al-4V was analysed. Bonduary conditions was prepeared for several technologies, assums stock forging and tools temperature, friction factor and strain rate which is determined by velocity of tools (hammer and hydraulic press). The process estimation was carried out based on maps of distribution for effective strain rate, temperature and mean stress. The results of analysis are the base for definition forging process in industrial for products in titanium alloys which are sensitive to strain rate.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies