Modelowanie numeryczne wpływu prędkości odkształcania na parametry procesu kucia felgi koła samolotu Numerical modelling of influence of deformation velocity on forgings parameters of aircraft wheel
Analizie poddano proces kucia odkuwki felgi koła samolotu, charakteryzującej się bardzo dużą powierzchnią w płaszczyźnie podziału matryc, wykonywanej z dwufazowego stopu tytanu Ti-6Al-4V. Warunki brzegowe opracowano dla kilku technologii, przy założonej temperaturze wsadu i narzędzi, tarciu powierzchniowym oraz prędkości odkształcania (prasa hydrauliczna, młot). Ocenę procesu kucia wykonano na podstawie map rozkładu intensywności odkształcenia, temperatury i naprężeń średnich. Otrzymane wyniki są podstawą do określenia parametrów procesu kształtowania w warunkach przemysłowych wyrobów ze stopów tytanu czułych na prędkość odkształcenia.
Forging process of aircraft wheel with large surface in parting plane of dies made of two-phase titanium alloy Ti-6Al-4V was analysed. Bonduary conditions was prepeared for several technologies, assums stock forging and tools temperature, friction factor and strain rate which is determined by velocity of tools (hammer and hydraulic press). The process estimation was carried out based on maps of distribution for effective strain rate, temperature and mean stress. The results of analysis are the base for definition forging process in industrial for products in titanium alloys which are sensitive to strain rate.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00