Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekonomiczne i społeczne efekty zewnętrzne działalności muzeów zamkowych oraz pałacowych w Polsce

Tytuł:
Ekonomiczne i społeczne efekty zewnętrzne działalności muzeów zamkowych oraz pałacowych w Polsce
Economic and Social Externalities of the Activity of Castle and Palace Museums in Poland
Autorzy:
Obłąkowska, Katarzyna Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/21151108.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Narodowy Instytut Dziedzictwa
Tematy:
muzeum
pałac
zamek
efekty zewnętrzne
ekonomia kultury
museum
palace
castle
externalities (external effects)
cultural economics
Źródło:
Ochrona Zabytków; 2021, 2; 165-185
0029-8247
2956-6606
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł opisuje pozytywne efekty zewnętrzne działalności muzeów zamkowych i pałacowych w Polsce dla działalności prywatnych podmiotów gospodarczych oraz lokalnych społeczności. Opisano efekty gospodarcze lokalizacji, widoku i wizerunku oraz efekty społeczne w postaci części tożsamości miejsca, rozwoju intelektualnego i integracji lokalnych mieszkańców. Artykuł powstał na podstawie badań własnych autorki, zrealizowanych w ramach grantu udzielonego przez Narodowe Centrum Nauki (nr grantu: UMO-2016/21/N/HS4/02879). Podczas tych badań obserwacji poddano przestrzenie gospodarczo-społeczne wokół dwudziestu muzeów.

This article describes the positive externalities (external effects) of castle and palace museums in Poland for the activities of private businesses and local communities. The economic effects of location, view and image are described, as well as the social effects in the form of part relevant to the identity of the place, intellectual development and integration of local residents. This article is based on the author’s own research, carried out under a grant from the National Science Centre (grant number: UMO-2016/21/N/HS4/02879). During the research, the economic and social spaces around twenty museums were observed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies