Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie dwóch koncepcji pojazdu minoodpornego opartego na komercyjnym podwoziu

Tytuł:
Porównanie dwóch koncepcji pojazdu minoodpornego opartego na komercyjnym podwoziu
Comparison of two conceptions of mine-resistant vehicles built on a base of commercial undercarriage
Autorzy:
Iluk, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/211212.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
mechanika
metoda elementów skończonych
symulacja eksplozji
pojazdy minoodporne
M-ATV
mechanics
finite element method
explosion simulation
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2010, 59, 4; 281-294
1234-5865
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono porównanie dwóch koncepcji pojazdu minoodpornego opartego na podwoziu komercyjnym samochodu ciężarowego. Rozpatrywane były dwie koncepcje umieszczenia pancerza przeciwminowego w stosunku do ramy terenowego samochodu ciężarowego, który może być podstawą analizowanego terenowego pojazdu minoodpornego (M-ATV). W jednej z nich osłona denna jest umieszczona pod ramą nośną, w drugiej - nad ramą nośną pojazdu. Przedstawione zostały wady i zalety obu rozwiązań w aspekcie bezpieczeństwa dla różnych rodzajów zagrożeń. W celu weryfikacji kryteriów oceny analizowanych rozwiązań przeprowadzono serię symulacji numerycznych z wykorzystaniem programu ABAQUS/Explicit. Zbudowany został uproszczony model osłony, który następnie poddano udarowym obciążeniom odpowiadającym eksplozji ładunku o mocy 8 kg TNT centralnie pod osłoną. Parametry fali udarowej działającej na pojazd określone zostały eksperymentalnie dla warunków maksymalnie zbliżonych do rzeczywistych.

The comparison of two different conceptions of a mine-resistant vehicle built on the base of commercially available undercarriage of an off-road truck was presented. In particular, the main goal was to evaluate the influence of protective structure location in respect to the frame of M-ATV (MRAP - All Terrain Vehicle) on various parameters related to the safety of occupants. Two locations were evaluated - above and below the frame of truck. Evaluation process was conducted with the use of the Finite Element Method in ABAQUS/Explicit. In order to determine the real impulse of the pressure acting on the protective structure during explosion of 8 kg TNT charge below vehicle, value of this impulse was experimentally measured and the verified impulse value was used in simulation of a whole vehicle. Various characteristics of vehicle movement were presented and discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies