Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania organizacyjne mikroprzedsiębiorstw w warunkach kryzysu

Tytuł:
Zachowania organizacyjne mikroprzedsiębiorstw w warunkach kryzysu
Autorzy:
Janczewska, Danuta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2109864.pdf
Data publikacji:
2013-12-28
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
micro enterprises
management
crisis
analysis of risk
mikro przedsiębiorstwo
zarządzanie
kryzys
analiza ryzyka
Źródło:
Przedsiębiorczość - Edukacja; 2013, 9; 112-122
2083-3296
2449-9048
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kryzys uważany jest obecnie za zjawisko ekonomiczne na trwałe wpisane w działalność przedsiębiorstw. Analiza zjawisk kryzysowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem prowadzi do wskazania źródeł i przyczyn jego powstawania. Mogą one leżeć wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również pochodzić z jego otoczenia. Teorie powstałe na gruncie zainteresowania badaczy dotyczą metod identyfikacji przyczyn oraz wpływu kryzysu na przedsiębiorstwo. Duże firmy i korporacje posiadają wypracowane modele analizowania sygnałów zbliżającego się kryzysu oraz procedury określające zasady postępowania w warunkach kryzysu. Mikroprzedsiębiorstwa nie mają wystarczającej wiedzy oraz menedżerów, którzy są w stanie dostrzec zbliżający się kryzys oraz sformułować zalecenia zapobiegające jego rozwojowi. Celem artykułu jest prezentacja zachowań organizacyjnych mikroprzedsiębiorstw w warunkach kryzysu. Przedstawione zostały w nim badania własne zachowań mikroprzedsiębiorstw na podstawie branży cukierniczej. 

Crisis, as an economic phenomenon, has always accompanied enterprises. The causes of crisis can be both internal, and external in relation to companies. Numerous theories exist, based on the interests of researchers, concerning the methods of identifying the reasons of crises, and measuring their influence on businesses. Examples of companies that failed to cope with a crisis confirm the thesis that a crisis may affect every enterprise. Large companies possess prepared models, for analysing the signals of an approaching recession. Micro enterprises are equipped with neither the knowledge, nor the managers, to formulate procedures of preventing the development of a crisis. The aim of this article is to present the organizational behaviours of micro enterprises in crisis situations. These are shown on the basis of the author’s proprietary research of micro enterprises, on the example of the women-clothing branch.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies