Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

La dimension argumentative de la formule dobra zmiana (‘bon changement’) dans l’espace socio-discursif polonais

Tytuł:
La dimension argumentative de la formule dobra zmiana (‘bon changement’) dans l’espace socio-discursif polonais
The argumentative dimension of the formula dobra zmiana (’good change’) in Polish socio-discursive space
Autorzy:
Konowska, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2109540.pdf
Data publikacji:
2019-12-30
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Tematy:
formule
discours
argumentation
polémique
défigement
formula
discourse
polemic
Źródło:
Białostockie Archiwum Językowe; 2019, 19; 189-203
1641-6961
Język:
francuski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
L’objectif de cette contribution est d’analyser le fonctionnement argumentatif de la formule (au sens de Krieg-Planque 2003, 2009) dobra zmiana (‘bon changement’) dans l’espace public polonais. Après avoir dégagé le potentiel argumentatif du slogan de campagne qu’elle était à l’origine et à l’aide duquel le parti Prawo i Sprawiedliwość (Droit et Justice) est arrivé au pouvoir en Pologne en 2015, nous analysons les stratégies argumentatives dans le discours des opposants au parti au pouvoir (politiques et journalistes anti-gouvernementaux). La formule dobra zmiana est mobilisée dans ce discours afin de disqualifier le parti gouvernant soit de manière déclarée soit de manière voilée, ce qui se fait grâce à trois démarches : reprise sans altérations formelles, reprise avec défigement et évitement.

The aim of this article is to analyse the argumentative functioning of the formula (in the sense of Krieg-Planque 2003, 2009) dobra zmiana (‘good change’) in the Polish public space. After identifying the argumentative potential of the campaign slogan, that it was in the origin and with which the political party Prawo i Sprawiedliwość (Law and Justice) came to power in Poland in 2015, we analyse the argumentative strategies in the discourse of the opponents of the ruling party (politicians and anti-government journalists). The formula dobra zmiana is used in this discourse in order to disqualify the ruling party in a declared way or in a veiled way, which is done in three ways: adoption without formal alterations, adoption with défigement and avoidance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies