Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w Polsce w branży motoryzacyjnej

Tytuł:
Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w Polsce w branży motoryzacyjnej
Autorzy:
Włodarczyk, Mirosław
Janczewski, Jerzy
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2109469.pdf
Data publikacji:
2014-12-18
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
automotive
automotive services
entrepreneurship
motoryzacja
przedsiębiorczość
usługi motoryzacyjne
Źródło:
Przedsiębiorczość - Edukacja; 2014, 10; 94-108
2083-3296
2449-9048
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Znaczenie branży motoryzacyjnej jest niezwykle duże ze względu na wielkość zatrudnienia, poziom inwestycji oraz udział w eksporcie. Samochody są najczęściej wybieranym środkiem transportu ładunków i osób, a transport samochodowy stanowi 80% wszystkich przewozów i jest drugą, po własnym mieszkaniu, największą inwestycją przeciętnego gospodarstwa domowego. Celem artykułu jest analiza czynników stymulujących rozwój przedsiębiorczości branży motoryzacyjnej w Polsce. Kierunki rozwoju przedsiębiorczości w branży są określone przez takie uwarunkowania, jak: koszty materiałów, ceny samochodów, podaż i popyt nowych samochodów oraz konkurencja. Efektem działań przedsiębiorczych w branży motoryzacyjnej jest zmniejszanie kosztów oraz tworzenie rozwiązań innowacyjnych, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa ekologicznego, recyklingu, a także w wielu innych dziedzinach. Zmiany innowacyjne obejmują producentów, dystrybutorów podzespołów i części motoryzacyjnych oraz firmy zajmujące się serwisowaniem samochodów.

The automotive branch is very significant due to its participation in export and its impact on the employment and investments level. The most often chosen mean of transport for commodities and people are motorcars. The road transport accounts for 80% of all transport means and is the second biggest investment of an average household after purchasing an own flat. The goal of article is to present theautomotive branch and analyzethe stimulation factors for the development of the branch. The main directions of development are driven by material costs, smaller demand, drop in car prices, over- production and competitiveness. The effects of entrepreneurship activity are lower costs, creation of new innovative solutions such as ecological safety, recycling, and many others. The innovative changes affectproducers, distributors of spare parts and automotive services.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies