This article unravels the tangled threads of argumentation that can be found in public debate over institutional practices. An analysis of letters to the editor (n=1551) written about two contested practices (American Indian mascots and the exclusive teaching of evolutionary theory) uncovers three analytically distinct levels of disagreement in the discourse. In the first level, partisans debate the effects of keeping or eliminating the contested practice. This disagreement over consequences leads to a second disagreement over how the social criteria for adjudicating controversies apply to the situation. This application level sits atop a third foundational level of the discourse where partisans debate the nature of social reality and the definition of the rules.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00