Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Continuous wavelet transform of railway track defectoscopic signals in the MATLAB wavelet toolbox

Tytuł:
Continuous wavelet transform of railway track defectoscopic signals in the MATLAB wavelet toolbox
Ciągła transformacja falkowa sygnałów inspekcji torów kolejowych w MATLAB wavelet toolbox
Autorzy:
Nichoga, V.
Vashchyshyn, L.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/210765.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
rail
crack
CWT
szyna
szczelina
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2014, 63, 4; 21-27
1234-5865
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rail networks across the world are getting busier with trains travelling at higher speeds and carrying more passengers and heavier axle loads than ever before. The combination of these factors has put considerable pressure on the existing infrastructure, leading to increased demands in inspection and maintenance of rail assets [1]. Nowadays, rails are systematically inspected for internal and surface defects using various non-destructive evaluation (NDE) techniques, the most common of which are ultrasonic and magnetic flux leakage (MFL) methods. The article is focused on the analysis of defectoscopic signals received using the magnetic wagon-defectoscope of Lviv Railway (MFL method) by the continuous wavelet transform (CWT).

Sieci kolejowe na całym świecie są coraz bardziej zatłoczone, przy coraz wyższych prędkościach pociągów i przewożą coraz więcej pasażerów przy większym nacisku na osi kół niż dotychczas. Połączenie tych czynników oznacza poważne zagrożenie dla istniejącej infrastruktury, co prowadzi do zwiększonego zapotrzebowania na ilość inspekcji i na koszty utrzymania aparatury kolejowej [1]. Obecnie, szyny są systematycznie sprawdzane pod kątem uszkodzeń wewnętrznych i powierzchniowych za pomocą różnych metod badań nieniszczących. Najbardziej upowszechnione z nich to metody ultradźwiękowe i magnetodynamiczna (Magnetic Flux Leakage Rail Inspection – MFL). Artykuł skupia się na analizie sygnałów defektoskopowych otrzymanych przy użyciu wagonu defektoskopii magnetycznej Kolei Lwowskiej (elektromagnetyczna metoda badań nieniszczących) wykorzystującej ciągłą transformatę falkową.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies