Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multi-objective optimisation of the electric wheelchair ride comfort and road holding based on jourdain’s principle model and genetic algorithm

Tytuł:
Multi-objective optimisation of the electric wheelchair ride comfort and road holding based on jourdain’s principle model and genetic algorithm
Autorzy:
Belhorma, Mohamed
Bouchikhi, Aboubakar Seddik
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2106225.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Tematy:
multibody systems
Jourdain’s principle
electric wheelchair
multi-objective optimisation
genetic algorithm
Źródło:
Acta Mechanica et Automatica; 2022, 16, 1; 58--69
1898-4088
2300-5319
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper addresses the multi-body modelling of an electric wheelchair using Jourdain’s principle. First, a description of the adopted approach was presented. Next, the mathematical equations were developed to obtain the dynamic behaviour of the concerned system. The numerical computation was performed with MATLAB (matrix laboratory: a high performance language of technical computing) and validated by MBD (Multi-Body Dynamics) for Ansys, a professional multi-body dynamics simulation software powered by RecurDyn. Afterwards, the model was treated as an objective function included in genetic algorithm. The goal was to improve the ride quality and the road holding as well as the suspension workspace. The multi-objective optimisation aimed to reduce the Root-Mean-Square (RMS) of the seat’s vertical acceleration, the wheels load and the workspace modulus by varying the bodies’ masses, the spring-damper coefficients and the characteristics of the tires. Acceptable solutions were captured on the Pareto fronts, in contrast to the relatively considerable processing time involved in the use of a random road profile generated by the power spectral density (PSD). During the process, the compatibility and the efficiency of Jourdain’s equations were inspected.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies