Recepcja konwencjonalizmu jest niejednolita. Istnieją trzy podstawowe sposoby
jego odbioru. Pierwszy, najbardziej rozpowszechniony, jest zarazem najbardziej
powierzchowny i przypisuje konwencjonalizmowi szkodliwą arbitralność.
W myśl drugiego konwencjonalizm jest raczej niekontrowersyjny: ujawnia elementy
ustaleń językowych, dotyczących znaczenia wyrażeń, w obrębie pozornie
czysto empirycznych zdań. Trzeci spotykany jest najrzadziej, a zasługiwałby
na pogłębione studia i największą uwagę. Konwencjonalizm w tym ujęciu
realistycznie analizuje nieprzezwyciężalne ograniczenia, jakie napotyka nauka
empiryczna, i bada różne sposoby znalezienia się wobec nich. To w tych
badaniach upatrywać można późniejszego przełomu antypozytywistycznego
oraz źródeł najważniejszych dyskusji w filozofii nauki XX wieku.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00