Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Doświadczalne charakterystyki aerodynamiczne modelu samolotu F-16 w opływie niesymetrycznym

Tytuł:
Doświadczalne charakterystyki aerodynamiczne modelu samolotu F-16 w opływie niesymetrycznym
Experimental aerodynamic characteristics of F-16 aircraft model in nonsymmetrical fluid flow
Autorzy:
Olejnik, A.
Kachel, S.
Makowski, W.
Krzyżanowski, A.
Frant, M.
Skrodzki, C.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/210229.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
aerodynamika
tunel aerodynamiczny
opływ modelu samolotu
charakterystyki aerodynamiczne
aerodynamics
wind tunnel
flowfield of aircraft model
aerodynamic characteristics
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2007, 56, 2; 179-211
1234-5865
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań aerodynamicznych modelu F-16 w tunelu aerodynamicznym, przy opływie niesymetrycznym, tzn. ze ślizgiem. Badania wykonano dla modelu samolotu w konfiguracji „gładkiej” dla przypadków: całego samolotu, kadłuba, kadłuba ze skrzydłem, kadłuba z usterzeniem poziomym. Zbadano wpływ wychylenia usterzenia poziomego, wpływ mechanizacji skrzydła, wpływ podwieszeń zewnętrznych oraz wpływ zbiorników konforemnych na charakterystyki aerodynamiczne badanego modelu w zakresie kątów ślizgu od ß = –30° do ß = 30°.

The paper presents the results of aerodynamic investigations of F-16 model in wind tunnel under nonsymmetrical air flow. Investigations have been carried out for an aircraft model under plain configuration, for the following cases: whole aircraft, isolated fuselage, fuselage with wings, fuselage with a horizontal tail. The following influences: control surfaces displacement, high lift devices, external stores, as well as conformal fuel tanks, on aerodynamic characteristics of the investigated model within an angle of slip from ß = -30° up to ß = 30° have been presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies