Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodyka oceny użytkowej podwozia kołowych transporterów opancerzonych

Tytuł:
Metodyka oceny użytkowej podwozia kołowych transporterów opancerzonych
Review of methodology of armoured personnel carrier
Autorzy:
Dziubak, T.
Wysocki, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/210217.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
kołowy transporter opancerzony
ocena użytkowa
właściwości ruchowe
armoured personnel carrier
operational appreciation
mobility property
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2010, 59, 1; 347-361
1234-5865
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Powodzenie w działaniach bojowych na współczesnym polu walki zdeterminowane jest wieloma czynnikami. Jednym z nich jest zapewnienie szybkiego i nieoczekiwanego dla przeciwnika transportu wojsk. Współczesne kołowe transportery opancerzone (KTO) posiadają pozornie podobną mobilność terenową. Stopień przystosowania tych pojazdów do poruszania się w trudnym terenie jest funkcją wielu zmiennych ich układu konstrukcyjnego, w tym, m.in. poprawności doboru zwykle specyficznych rozwiązań w układzie jezdnym, zawieszeniu czy napędowym. Możliwe jest pozyskanie globalnego liczbowego wskaźnika oceny użytkowej KTO, uwzględniającego m.in. ocenę jego mobilności terenowej. Taki wskaźnik jest obiektywną miarą stopnia spełniania przez konstrukcję pojazdu przedmiotowej podgrupy wymagań taktyczno-technicznych. W artykule przedstawiono propozycję metodyki przeprowadzania oceny użytkowej podwozia współczesnego KTO, którą oparto na rachunku zaproponowanych wskaźników liczbowych. Wykorzystując sformułowane wskaźniki, dokonano porównawczej ukierunkowanej i globalnej oceny użytkowej AMV Patria 8 × 8, którą odniesiono do innych współczesnych KTO.

Success during combat on modern battlefield is determined by numerous conditions. One of those conditions is a quick and unexpected (for the red force) transport of troops. Modern APCs (armored personnel carriers) have similar terrain capability. Level of APCs adjustment to movement in hard terrain conditions is the function of numerous indicators of its construction including, e.g., correction of, usually specific, conditions for technical solutions of suspension or engine. It is possible to acquire global numerical indicator of APC utility evaluation, basing on, e.g., evaluation of terrain mobility. Such indicator is the objective way to estimate a level of fulfilling the technical specification of subject subgroup for tactical-technical specification by the APC construction. The article presents a proposal of methodical utility evaluation for modern APC chassis, which is based on account of proposed numerical indicators. Using the set indicators, we have provided comparison of directed and global evaluation of AMV Patria, towards other modern APCs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies