Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna odpowiedzialność biznesu–uwarunkowania prawne i lokalna praktyka gospodarcza

Tytuł:
Społeczna odpowiedzialność biznesu–uwarunkowania prawne i lokalna praktyka gospodarcza
Corporate social responsibility–legal conditions and local business practice
Autorzy:
Kos, Agnieszka
Gudowski, Janusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2096811.pdf
Data publikacji:
2022-07-31
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
społeczna odpowiedzialność biznesu
stosowanie CSR
lokalna praktyka CSR
CSR
implementation
research csr
local practice of CSR
Źródło:
Journal of Modern Science; 2022, 48, 1; 387-403
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Corporate social responsibility is perceived primarily as a company management strategy. This, as a rule, results in the voluntary nature of the obligations assumed by a given entrepreneur. This does not mean, however, that corporate social responsibility is not of a legal nature. On the contrary, it is particularly important insofar as it constitutes the implementation of an axiology that results from legal norms. This study discusses the evolution of the concept of corporate social responsibility and its interpretation in terms of various international institutions. The legal provisions regulating CSR and the standards contained in the SA 8000 and ISO 26000 standards were presented. It was found that many companies engage in activities in the social sphere in a manner consistent with the definition of CSR, while the differences in the applied activities are significant, depending on the scale of the organization or the size of the given market.

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest przede wszystkim jako strategia zarządzania firmą. Z tego wynika co do zasady woluntarystyczny charakter przyjmowanych przez danego przedsiębiorcę zobowiązań. Nie oznacza to jednak, że społeczna odpowiedzialność biznesu nie ma prawnego charakteru. Przeciwnie, jest ona szczególnie istotna w zakresie, w jakim stanowi realizację aksjologii, która wypływa z norm prawnych. W niniejszym opracowaniu omówiono ewolucję pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jego interpretację w ujęciu różnych międzynarodowych instytucji. Przedstawiono ustalenia prawne regulujące CSR oraz standardy zawarte w normach SA 8000 i ISO 26000. W artykule wykazano, że wiele firm angażuje się w działania w sferze społecznej w sposób zgodny z definicją CSR, natomiast różnice w podejmowanych działaniach są znaczne, zależnie od skali organizacji czy wielkości danego rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies