W artykule przedstawiono sposób modelowania zawieszenia pojazdu gąsienicowego wyposażonego w podatne ograniczniki krańcowe ruchu wahacza (zderzaki elastomerowe). W sposób szczegółowy przedstawiono opis siły powstającej w zderzaku w fazie współpracy z wahaczem. Przedstawiono wyniki badań symulacyjnych w zakresie wartości pionowych przyspieszeń w miejscu siedziska kierowcy, podczas przejazdu przez przeszkodę, dla różnych wariantów zderzaków.
The author shows procedure of modelling of tracked vehicle's suspensions equipped with elastic bumpstops (elastomer bumpstops). The force generated by bumpstop during cooperation with roadarm has been described in details. As an example of simulation research, vertical accelerations have been presented at the driver's position, during surmounting heavy obstacle, for different characteristics of bumpers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00