Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strengthening airfield pavements with cement concrete layers

Tytuł:
Strengthening airfield pavements with cement concrete layers
Wzmacnianie nawierzchni lotniskowych warstwami z betonu cementowego
Autorzy:
Marszałek, J.
Gulańczyk, K.
Muzolf, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/208891.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
rigid airfield pavement
flexible airfield pavement
pavement strengthening
nawierzchnie lotniskowe sztywne
nawierzchnie lotniskowe podatne
wzmacnianie nawierzchni
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2018, 67, 2; 119-131
1234-5865
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents original solutions and methodology for determining the thickness of cement concrete strengthening layers for repairing and upgrading existing flexible and rigid airfield pavements. Flow diagrams and nomograms for determining edge stress were developed. These are novel solutions which have not been presented in a similar form before now. After deriving the above relations, a method for the practical utilisation of the resulting monograms depending on the parameters of existing airfield pavement and properties of the cement concrete strengthening layer is presented. Preparing calculation-based charts using the derived equations will markedly shorten the procedure of selecting the thickness of cement concrete strengthening layers for existing flexible airfield pavements that require repair depending on the degree of their wear.

W artykule przedstawiono oryginalne rozwiązania oraz metodykę postępowania przy wyznaczaniu grubości warstw wzmacniających z betonu cementowego dla remontów oraz modernizacji istniejących podatnych oraz sztywnych nawierzchni lotniskowych. Opracowano schematy blokowe postępowania oraz nomogramy do wyznaczenia naprężenia krawędziowego. Są to nowe rozwiązania, które dotychczas w podobnej formie nie były przedstawiane. Po wyprowadzeniu wymienionych zależności zaprezentowano sposób praktycznego wykorzystania powstałych nomogramów w zależności od parametrów istniejącej podatnej nawierzchni lotniskowej oraz właściwości warstw wzmacniających z betonu cementowego. Opracowanie wykresów na podstawie obliczeń za pomocą wyprowadzonych równań zdecydowanie przyspieszy procedurę doboru grubości warstw wzmacniających z betonu cementowego na istniejące podatne nawierzchnie lotniskowe, wymagające remontu w zależności od stopnia ich zużycia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies