Tytuł pozycji:
Od czego zacząć nauczanie architektury? Badania w zakresie procesu kształcenia architektów - kompozycja
- Tytuł:
-
Od czego zacząć nauczanie architektury? Badania w zakresie procesu kształcenia architektów - kompozycja
Where to start teaching architecture? Research on the process of architectural education - composition
- Autorzy:
-
Wojtas, Lech
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/2086643.pdf
- Data publikacji:
-
2022
- Wydawca:
-
PWB MEDIA Zdziebłowski
- Źródło:
-
Builder; 2022, 26, 7; 10--13
1896-0642
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nauczanie podstaw projektowania architektonicznego oraz zaznajamianie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu teorii kompozycji może od samego początku opierać się na kreacji układów złożonych. W roku akademickim 2019/2020 wejściowy projekt realizowany przez studentów pierwszego roku operował równocześnie pojęciem rytmu, dominanty, kanciastości i płynności. Uzyskane efekty pozwalają stwierdzić, że skomplikowanie zadania oraz nałożenie kilku pojęć przyniosło bardzo dobre, dostosowane do współczesnych wymagań efekty dydaktyczne.
Teaching the fundamentals of architectural design and familiarising students with basic compositional concepts can be based on creating complex systems from the beginning. In the 2019/2020 academic year, the entry project carried out by first-year students worked simultaneously with the concepts of rhythm, dominance, angularity and fluidity. The results obtained suggest that the complexity of the task and the superimposition of several concepts have led to very good didactic results that meet today's requirements.