The air cooled automotive condensers under study are of brazed aluminium tube and center, consisting of one row array of horizontal parallel multi-port flat tubes with louver fins on air side. Each tube is with a number of smooth parallel minichannels for internal flow of refrigerant. The analysis uses decomposition of the condenser along refrigerant flow path into specific different zones as follows: two single phase zones, namely: superheated and subcooled, and a few zones of two phase flow that can appear along some specific condensation paths to be: annular/intermittent/bubble or annular/annular-wavy/intermittent/bubble or annular/wavy/stratified. The approach presented is based on experimental correlations for heat transfer and pressure drop. The heat transfer prediction is performed using ε – NTUo methodology. The results of the analysis refer to overall heat transfer rate, heat transfer in particular zones, pressure gradients heat transfer coefficients, vapour quality, condensation paths.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00