Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Barriers to implementation of business process governance mechanisms

Tytuł:
Barriers to implementation of business process governance mechanisms
Autorzy:
Jurczuk, Arkadiusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2086471.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Tematy:
business process management
process governance
success factors
barriers
zarządzanie procesami biznesowymi
zarządzanie procesem
czynniki sukcesu
bariery
Źródło:
Engineering Management in Production and Services; 2021, 13, 4; 22--38
2543-6597
2543-912X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the main challenges in implementing process-oriented management is establishing a governance mechanism in the organisation. It creates a coherent framework for the execution, management and perception of business processes, which is the foundation of consistent Business Process Management (BPM). Process governance (PG) refers to an organisation’s ability to manage its relationships with all process stakeholders and support the value chain for its customers. Its implementation involves establishing process regulation mechanisms and stakeholder-oriented criteria to support prioritisation, cascading, and change management within BPM initiatives. A review of the domain literature reveals that while process governance has been discussed from several but separated perspectives (strategy, business roles, performance, and maturity), only a few studies identify and synthesise the barriers to its implementation in organisations. The paper mainly aims to identify and classify the key barriers to the implementation of process governance. The author’s approach refers to the six core elements of Business Process Management capability and process governance frameworks. Research results confirm that most process governance barriers polarise around the competence gaps of the process stakeholders and the immaturity of the process-oriented culture of companies. Another significant group of constraints to process governance arises from the existing organisation’s structure. They are mainly related to the proper division of responsibilities and a weak position or the lack of BPM centres of excellence. The research contributes to the literature on management by identifying potential barriers to business process governance that constrain BPM initiatives. The identified PG challenges can provide a basis for developing a theoretical framework for Business Process Management and models for BPM success factors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies