Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ten Years of Recruitment for Archaeology in Toruń – Candidate Profiles and the Student Recruitment Process. A Multi-indicator Data Analysis

Tytuł:
Ten Years of Recruitment for Archaeology in Toruń – Candidate Profiles and the Student Recruitment Process. A Multi-indicator Data Analysis
Autorzy:
Nalaskowski, Filip
Dejna, Dagna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2085862.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski. Instytut Archeologii Uniwersytetu Rzeszowskiego. Muzeum Okręgowe w Rzeszowie
Tematy:
archaeology
university pedagogy
academic education
youth
multi-indicator data analysis
Internet Registration of Candidates
enrollment for studies
Źródło:
Analecta Archaeologica Ressoviensia; 2021, 16; 7-18
2084-4409
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is a research report on candidates for archaeological studies, for which the source of data was the Internet Candidate Registration (IRK) system of the Nicolaus Copernicus University in Toruń. The analysis was carried out on a sample of 695 people admitted to the first year of archeology at UMK, with the material covering the period from 2007 to 2017. It was decided to build the profile of candidates for students based on six criteria: the size of the hometown and its distance from Toruń, gender, age of the candidates, completed secondary school, results of secondary school-leaving exams and recruitment decisions of candidates (priority system). As researchers, we had no influence on the set of data we had at our disposal, the work was carried out using an already existing database, the primary purpose of which was not research or analyzes similar to ours. The text presents conclusions and generalizations based on proprietary tools for the analysis of the existing database. The conclusions, although they concern archeology itself and candidates for archeology, may be a starting point for further analyzes of other majors. Archaeologists can use these outcomes to evaluate the condition of their discipline

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies