Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Characteristics of urban organisers and their outdoor creative recreation in Łódź

Tytuł:
Characteristics of urban organisers and their outdoor creative recreation in Łódź
Autorzy:
Mroczek-Żulicka, Aleksandra
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2084694.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Tematy:
outdoor recreation
creative recreation
urban recreational space
creative city
Źródło:
Studia Periegetica; 2021, 36(4); 155-174
1897-9262
2658-1736
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The concept of creative recreation is currently gaining a new meaning. The author proposes expanding the meaning of recreation to include creative recreation by drawing on insights from psycho-pedagogical theories of creativity. Nowadays creative recreation is also being explored more broadly in the context of urban space, as exemplified by workshops during which participants try to create urban space. The phenomenon of creative recreation in urban space is therefore an interesting subject for research, especially with a view to identifying factors that determine where creative activity is organised. The main research question addressed in this article is who and why organises outdoor creative recreation in urban recreational space? The study focuses on Łódź, a UNESCO Creative City of Film, which is analysed as an example of a city promoting itself as a creative urban centre. The author analyses results of interviews with experts and organisers of outdoor creative recreation, which show the latter ones as open-minded, engaged, and passionate. Other important characteristics revealed by the interviewees include cooperation with others, attempts to look for new ways of organising leisure time and new forms of mutual promotion. The organisers of outdoor creative recreation also expressed their strong attachment their city.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies