Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Practices in understanding in multilingual enrollment consultation

Tytuł:
Practices in understanding in multilingual enrollment consultation
Autorzy:
Khalizova, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2084141.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
understanding
institutional communication
enrollment consultation
conversation analysis
multimodality
rozumienie
komunikacja instytucjonalna
konsultacje rekrutacyjne
analiza rozmów
multimodalność
Źródło:
Kwartalnik Neofilologiczny; 2020, 4; 574-587
0023-5911
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Communication with authorities belongs to a field of research with a long and intensive research tradition. The present paper focuses on the process of understanding in oral institutional communication. It will present some mechanisms by which common understanding is achieved by using different resources. In contrast to the numerous papers dealing with written institutional communication, little work has been carried out on conversations in the administration. Based on Becker-Mrotzek’s (1999, 2001) classification of oral institutional communication into three different types: discourse on consultation, objection and application, the present paper focuses on data collection interviews or application discourses (Ger. Datenerhebungsgespräche), which form “the major part of citizen-administration-discourses” (Becker-Mrotzek 1999: 1399). Despite the frequency of these types of discourse, they are the subject of remarkably few studies.

Komunikacja z organami władzy należy do dziedziny badań o długiej i intensywnej tradycji badawczej. Niniejsza praca skupia się na procesie rozumienia w ustnej komunikacji instytucjonalnej. Przedstawi ona pewne mechanizmy, dzięki którym osiągane jest wspólne zrozumienie przy użyciu różnych zasobów. W przeciwieństwie do wielu artykułów poświęconych pisemnej komunikacji instytucjonalnej, niewiele prac poświęcono rozmowom w administracji. Opierając się na klasyfikacji ustnej komunikacji instytucjonalnej Becker-Mrotzek (1999, 2001) na trzy różne typy: dyskurs na temat konsultacji, sprzeciwu i aplikacji, niniejszy artykuł koncentruje się na wywiadach służących zbieraniu danych lub dyskursach aplikacyjnych (niem. Datenerhebungsgespräche), które tworzą „większą część dyskursów obywatel-administracja” (Becker-Mrotzek 1999: 1399). Mimo częstości tego typu dyskursu są one przedmiotem zadziwiająco niewielu badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies