Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Quanto Pirandello (c’è) in Tabucchi? L’influenza di Luigi Pirandello nella narrativa di Antonio Tabucchi a partire dal confronto della construzione dei personaggi di Vitangelo Moscarda (Uno, nessuno e centomila) e di Pereira (Sostiene Pereira)

Tytuł:
Quanto Pirandello (c’è) in Tabucchi? L’influenza di Luigi Pirandello nella narrativa di Antonio Tabucchi a partire dal confronto della construzione dei personaggi di Vitangelo Moscarda (Uno, nessuno e centomila) e di Pereira (Sostiene Pereira)
Autorzy:
Wincław, Dawid
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2083822.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
crisis
identity
Pereira
Moscarda
modernism
kryzys
tożsamość
Modernizm
Źródło:
Kwartalnik Neofilologiczny; 2020, 1; 124-137
0023-5911
Język:
włoski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to present main literary relations between an Italian novelist and playwright Luigi Pirandello and his compatriot, modern writer Antonio Tabucchi, which manifest themselves primarily in the subject matter taken up by Tabucchi: an identity crisis of a literary character. Comparative analysis of the content of the novels One, No One, and One Hundred Thousand and Pereira Maintains shows, that the ‘disciple’ of Pirandello not only liked to reach for a similar subject matter, but also referred to the poetics used by the Sicilian.

Artykuł ma na celu ukazanie głównych związków literackich Luigiego Pirandella, włoskiego powieściopisarza i dramaturga, oraz jego rodaka, współczesnego pisarza, Antonio Tabucchiego, które przejawiają się przede wszystkim w podejmowanej przez Tabucchiego tematyce: kryzysu tożsamości bohatera literackiego. Analiza komparatystyczna treści powieści Jeden, nikt i sto tysięcy oraz Twierdzi Pereira wykazuje, że „uczeń” Pirandella nie tylko chętnie sięgał po podobną tematykę, ale także nawiązywał do używanej przez Sycylijczyka poetyki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies