Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Representaciones literarias de la transición española y polaca. “La verdad mutilada” en El impostor de Javier Cercas, "Spis cudzołożnic" de Jerzy Pilch y "Sońka" de Ignacy Karpowicz

Tytuł:
Representaciones literarias de la transición española y polaca. “La verdad mutilada” en El impostor de Javier Cercas, "Spis cudzołożnic" de Jerzy Pilch y "Sońka" de Ignacy Karpowicz
Autorzy:
Kłosińska-Nachin, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2083430.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
comparative literature
"The impostor" by Javier Cercas
"Spis cudzoloznic" by Jerzy Pilch
"Sonka" by Ignacy Karpowicz
literatura porównawcza
"Oszust" Javiera Cercasa
"Spis cudołożnic" Jerzego Pilcha
"Sońka" Ignacego Karpowicza
transformacja
Źródło:
Kwartalnik Neofilologiczny; 2019, 1; 3-16
0023-5911
Język:
hiszpański
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to compare three literary pictures of the political transformation presented in The impostor (2014) by Javier Cercas, Spis cudzoloznic (1993) by Jerzy Pilch and Sonka (2014) by Ignacy Karpowicz. These novels emphasize their discursive character, thereby revealing that the history is always a narration, not an uninfected series of events. The transformation is shown in conjunction with the theme of cultural memory and imposture.

Celem artykułu jest zestawienie trzech literackich obrazów transformacji, analizowanych na podstawie Oszusta Javiera Cercasa (2014), Spisu cudzołożnic Jerzego Pilcha (1993) i Sońki Ignacego Karpowicza (2014). Powieści te eksponują swój dyskursywny charakter, ujawniając w ten sposób, że historia jest zawsze narracją, nie zaś serią nieskażonych zdarzeń. Transformacja zostaje w nich przedstawiona w połączeniu z motywem pamięci kulturowej i oszustwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies