W artykule tym podejmujemy problematykę kształcenia prawników w szkołach doktorskich w Polsce. Opisujemy w nim podstawowe rozwiązania przyjęte przez Konstytucję dla Nauki dotyczące doktorantów. W oparciu o socjologicznoprawną koncepcję neutralizacji aksjologicznej wskazujemy na kilka podstawowych kategorii problemów wynikających z przepisów oraz implementacji ustawy. Są to: wizja doktoranta, wizja absolwenta, umiędzynarodowienie, interdyscyplinarność, struktura szkół doktorskich oraz finansowanie kształcenia doktorantów. Artykuł ma charakter eksploracyjny, zatem jego podstawowym celem jest rozpoznanie i zwrócenie uwagi na problemy oraz pytania badawcze, które powinny stać się przedmiotem dalszych badań w tym zakresie. W pracy wskażemy, w jaki sposób neutralizacja aksjologiczna przejawia się na poszczególnych polach kształcenia doktorantów oraz w regulacjach i praktyce implementacji Ustawy 2.0 przez poszczególne podmioty zajmujące się prowadzeniem szkół doktorskich.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00