Pollution caused by road transportation is the major factor affecting human health and adversely
affecting the global warming. In the study, a system dynamics model has been applied to forecast vehicle
emissions from road transport to evaluate policies in the transportation management. The proposed
model was applied to evaluate and compare three transportation policy scenarios including
road expansion, public transit incentive and enforcement of quality norms for vehicles. The pollution
emission data is taken in Chennai, Tamil Nadu. The pollution in the study area will increase substantially
if no management plans are implemented. The impact of population increase on transportation
pollution has also been considered. It was found that among the proposed policies, implementation of
the transit incentive policy to adopt public transports and the implementation of Bharat Stage IV
norms for vehicles proved to be efficient in reducing the transport pollution to a great extent.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00