Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New ICTs and new needs: teacher training and the accessibility of ICTs in higher education

Tytuł:
New ICTs and new needs: teacher training and the accessibility of ICTs in higher education
Nowe technologie informacyjno-komunikacyjne i nowe potrzeby: kształcenie nauczycieli i obecność tych technologii w szkolnictwie wyższym
Autorzy:
Soler Costa, Rebeca
Lafarga Ostáriz, Pablo
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2080404.pdf
Data publikacji:
2021-12-19
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Tematy:
ICT
higher education
Spain
nowe technologie informacyjne (ICT)
szkolnictwo wyższe
Hiszpania
Źródło:
Kultura – Przemiany – Edukacja; 2021, Tom IX; 281-292
2300-9888
2544-1205
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The incorporation of ICTs in the educational field results in new alternatives, new habits, and new needs. In the case of teachers, their ability to work and integrate technological devices or tools to make them more accessible in the future becomes highly relevant. In recent years, technical possibilities such as Massive Open Online Courses (MOOC), Open Educational Resources (OERs), gamification, video streaming platforms, or transversal managers such as Google Classroom have been emerging. Possibilities that involve different scenarios of the teaching-learning process were especially enhanced during the pandemic caused by SARS-CoV-2. This results in a necessary and continuous reflection on the preparation of teachers in the didactic application of ICTs in the short, medium, and long term. All this is placed in the context of higher education, a stage always linked to technological innovation and one which promotes research in the field of education. For this reason, in the present work, it is exposed in different sections how the technological change has been gaining pace resulting in a conceptual development around ICTs in the classroom. At the same time, it analyses how teacher training in higher education is a problem of the present and future, which is why it acquires a key relevance.

Włączenie nowych technologii informacyjnych (ICT) w obszar edukacji powoduje powstanie nowych alternatyw, nowych nawyków i nowych potrzeb. W przypadku nauczycieli ich zdolność do pracy i wykorzystywania urządzeń lub narzędzi technologicznych, które będą bardziej obecne w przyszłości, staje się istotna. W ostatnich latach pojawiły się takie możliwości, jak: grupowe otwarte kursy online (MOOC), otwarte zasoby edukacyjne (OER), gamifikacja, platformy do streamingu wideo oraz Google Classroom. Ich zastosowanie w procesie nauczania-uczenia się ujawniło się szczególnie mocno podczas pandemii spowodowanej przez SARS-CoV-2. Skutkuje to wymagającą i ciągłą refleksją nad przygotowaniem nauczyciela do jego pracy dydaktycznej dzisiaj i w przyszłości. Wszystko to dzieje się w kontekście szkolnictwa wyższego, etapu zawsze związanego z innowacjami technologicznymi i promującego badania w dziedzinie edukacji. Z tego powodu w niniejszym artykule w różnych jego częściach pokazano, jakie zaszły zmiany technologiczne i konceptualne dotyczące rozwoju i zastosowania ICT w klasie szkolnej. Jednocześnie analizuje się, dlaczego kształcenie nauczycieli w szkolnictwie wyższym jest problemem teraźniejszości i przyszłości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies