Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Institutional forms of help for people with disability and their expectations. A research based on interviews conducted with adults with disabilities

Tytuł:
Institutional forms of help for people with disability and their expectations. A research based on interviews conducted with adults with disabilities
Autorzy:
Bieńkowska, Izabela
Przybysz-Zaremba, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2079458.pdf
Data publikacji:
2021-08-03
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
people with disabilities
help
support
institution
Źródło:
Człowiek - Niepełnosprawność - Społeczeństwo; 2021, 52(2); 5-22
1734-5537
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
People with disabilities constitute a significant group in a social environment that requires many different forms of assistance and support, especially of institutional character. In Poland, institutional assistance for adults with disabilities has a heterogeneous dimension and includes both financial and non-financial assistance. The multiplicity and variety of forms of help and support offered to adults with disabilities by different (state) institutions indicates that everyone with disabilities can benefit from the help that is most appropriate for them. On the basis of in-depth interviews conducted with adults with disabilities, we wanted to check to what extent the proposed forms of help and institutional support meet the expectations of people with different disabilities, especially in respect to their professional and adult life, how people with disabilities assess the activities of these institutions and how the professional situation of people with disabilities looks like. The conclusions and guidelines for the practice this paper contains were constructed based on the material from the interviews we carried out with adults with disabilities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies