Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni się również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim. Struktura opracowania obejmuje cztery rozdziały dotyczące: 1) wartości czytania oraz sposobów motywowania uczniów do czytania dla przyjemności, 2) głównych modeli czytania, 3) metod nauczania czytania w języku polskim jako rodzimym w edukacji wczesnoszkolnej oraz 4) metod i technik nauczania czytania początkowego w języku angielskim jako obcym w edukacji wczesnoszkolnej. Dodatkowo, czytelnik będzie miał okazję zapoznać się z podstawowymi podobieństwami i różnicami pomiędzy językiem polskim i angielskim, które są istotne dla nauczania i uczenia się czytania w języku angielskim. Każda sekcja niniejszego opracowania kończy się zestawem pytań dla czytelnika, mającym na celu sprawdzenie stopnia zrozumienia pojęć i umiejętności zastosowania omówionych rozwiązań w praktyce.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00