Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształtowanie wizerunku miejsc poprzez relacje z podróży– ujęcie historyczne i współczesne

Tytuł:
Kształtowanie wizerunku miejsc poprzez relacje z podróży– ujęcie historyczne i współczesne
Destination image formation through travel accounts – a historical and contemporary perspective
Autorzy:
Niezgoda, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2078138.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Źródło:
Prace i Studia Geograficzne; 2017, 62, 2; 121-134
0208-4589
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Destination image plays a significant role in purchase decisions on the tourism market. It is increasingly believed that tourist destinations should create their image to gain competitive edge. The issue of image also affects the demand side, as travelers may influence others’ opinion on a destination and their decision to visit. This article investigates the impact of tourists’ and travelers’ opinions on destination image. The author attempts to showcase changes in this process occurring over the course of history, using the example of Italy, including in particular the Caserta Royal Palace, which have been popular travel destinations since the times of the Grand Tour. Qualitative content analysis methods with quantitative components were used. For the empirical section, desk research methods were applied to a collection of travelers’ opinions on the Caserta palace posted to the TripAdvisor portal. Using William Gartner’s classification (1993), the study showed that contemporary tourists only include the cognitive aspect of the image, related to knowledge on the destination, to a negligible extent. The affective (emotional) and behavioral aspects are significantly more prevalent. In the times of the Renaissance, Enlightenment, and Grand Tour, traveling served cognitive purposes: learning, self-improvement, and discovery, and travel accounts revealed more knowledge on the destinations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies