The article presents an analysis of three paintings by one of the greatest American realist painters, Edward Hopper. The three selected works share a common denominator: they all address the concept of a car and the influence it has on the nation’s life—it has altered the way people traveled and expressed their identity. A car in Hopper’s works serves a twofold function, it allows its drivers and passengers to experience the land more as they can travel wherever they desire but, on the other hand, it contributes to a separation from their environment as the journey involves fragmentariness and rootlessness.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00