The realm of business is the realm of hard facts, profit and loss statements, tough competition and merciless battle for market share. The reality is that business survival is almost always at stake in our turbulent times. There is no denying that it is the competence of business people that plays a key role in business success. This paper discusses the concept of competence from the perspective of the anthropocentric theory, i.e. viewed as an inherent property of a human being. The author also presents an overview of the selected concepts of competence, discursive competence and intercultural competence in international business. The author points to potential risks related to the expansion of business activity into foreign markets, including the risks resulting from cultural differences. The selected issues of negotiation in international business are also discussed in the last section of the paper.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00