Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tradycje oświatowe i kształtowanie się szkolnictwa na terenie Wierzbnika do 1915 roku

Tytuł:
Tradycje oświatowe i kształtowanie się szkolnictwa na terenie Wierzbnika do 1915 roku
Traditions and the development of education in Wierzbnik before 1915
Autorzy:
Rutkowska, Wiesława
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2076252.pdf
Data publikacji:
2020-12-31
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów
Tematy:
oświata
nauczyciele
uczniowie
szkoła
szkolnictwo
Wierzbnik
rozbiory Polski
education
teachers
students
school
education system
Partitions of Poland
Źródło:
Rozprawy z Dziejów Oświaty; 2020, 57; 197-228
0080-4754
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article aims to present the process of creating and organising education in Wierzbnik, now part of Starachowice, from the city’s foundation until 1915, ie the onset of the Austrian occupation and the beginning of the reconstruction of Poland. It discusses the education policy of the Russian authorities, examines the role of teachers in the local community and their social position and shows the impact of education on society and its growing literacy. The research was based on sources from the State Archives in Radom and Kielce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies