This paper reports on the findings of these aspects of my own semi-ethnographic study which relate to the reader-oriented view of didactic discourse and emphasize the constitutive impact of social context (and the relations of power inscribed in it) on the formation of the writer’s self. Following Halliday’s (1978, 1994) approach to “language as a form of social practice” I will argue that power relations are a central force which mediates didactic discourse and profoundly affects the way student writers construct their authorial self.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00