Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pojęcie i warunki urzeczywistnienia ideału wychowawczego socjalizmu

Tytuł:
Pojęcie i warunki urzeczywistnienia ideału wychowawczego socjalizmu
Concept of Educational Ideal of Socialism and Conditions of Its Achievement
Autorzy:
Lewandowski, Edmund
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/20748880.pdf
Data publikacji:
1981
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 1981, 2; 119-141
0208-600X
2353-4850
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The basic assumption of the article is a thesis that the effectiveness of the socialist upbringing in the final account depends upon the way in which all institutions are operating daily. Properly functioning economic, political, and other systems shape appropriate attitudes by themselves. On the other hand, the affects of evident evil on human awareness will not be compensated even by the best system of education. By the concept of the educational ideal of socialism the author means here historical changes in tho system of attitudes ensuring in given conditions a rapid social progress and comprehensive development of individuals. The ideal thus perceived is first revealed In actions of individuals and groups most engaged in construction of the sociopolitical system, and only then it is disseminated under influence of socializing and educational efforts. The educational ideal of socialism should be a personality fighting for justice, equality and freedom. The attitude of fight with the evil promotes social progress and is in line with the Marxist concept of happiness. In order to achieve the educational ideal of socialism it becomes necessary to fulfil the following four essential conditions: firstly - proper formulation of the ideal and its proper dissemination; secondly - creation of a system of stimuli, in accordance with which a conduct conforming to the ideal allows to obtain desirable values; thirdly - elimination of divergencies between ideals and practice in activities of institutions; fourthly - construction of a complementary educational system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies