Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The state of entrepreneurship in Poland: an empirical analysis

Tytuł:
The state of entrepreneurship in Poland: an empirical analysis
Stan przedsiębiorczości w Polsce: analiza empiryczna
Autorzy:
Andrzejczyk, Angelika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2069776.pdf
Data publikacji:
2021-09-30
Wydawca:
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Tematy:
Polska
entrepreneurship
entrepreneurship profile
Polska
przedsiębiorczość
przedsiębiorczy profil
Źródło:
Marketing i Rynek; 2021, 9; 23-32
1231-7853
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objective of the article is to evaluate the entrepreneurship development of Poland and to compare its performance against neighbouring countries in the same region. Entrepreneurial ecosystem of Poland was described using data from European statistics, Global Competitiveness, Doing Business, Global Entrepreneurship Monitor, and Global Entrepreneurship Index. Moreover, the results were compared to the neighbouring countries in the same region in order to determine strengths and weaknesses of Polish entrepreneurial system and possibilities of enhancing the state position. This paper identifies the vulnerable aspects of Poland's entrepreneurship performance through a wide spectrum of sources that finally help to combine many variables in a single model. Prepared analysis helps to detect which entrepreneurial components should be addressed. Poland's entrepreneurial performance is relatively sufficient compared to some countries in the same region. Poland's entrepreneurial profile strengths are the imperceptible disproportion between women and men in entrepreneurship, with main weakness being lowering TEA (total early entrepreneurial activity) indicators in total and that TEA-type activities are rarely carried out by people aged 55–64 and 18–24. Poland should focus on intensifying activities towards streamlining of the administration serving entrepreneurs, procedural requirements and application execution time, promotion of entrepreneurship and entrepreneurship education and on long-term building of entrepreneurial attitudes, aspirations and skills.The main limitation of the research is that the analysis uses only international reports and statistics, without considering national studies and other partial studies.

Celem artykułu jest ocena rozwoju przedsiębiorczości w Polsce i porównanie jej wyników z krajami sąsiednimi w tym samym regionie. Wdrażając statystyki europejskie, badania Global Competitiveness, Doing Business, Global Entrepreneurship Monitor oraz Global Entrepreneurship Index, opisano przedsiębiorczy ekosystem w Polsce. Ponadto porównano wyniki dla krajów sąsiednich w tym samym regionie, poszukując mocnych i słabych stron polskiego systemu przedsiębiorczości oraz możliwości wzmocnienia pozycji państwa. Autorka identyfikuje wrażliwe aspekty funkcjonowania polskiej przedsiębiorczości, wykorzystując szerokie spektrum źródeł, które ostatecznie pomagają połączyć wiele zmiennych w jednym modelu. Przygotowana analiza pomaga wykryć, jakimi elementami przedsiębiorczymi należy się zająć. Wyniki Polski w zakresie przedsiębiorczości są stosunkowo dobre w porównaniu z niektórymi krajami w tym samym regionie. Mocną stroną polskiego profilu przedsiębiorczego są niezauważalne dysproporcje między kobietami i mężczyznami w zakresie przedsiębiorczości, gdzie główną słabością jest obniżenie wskaźników TEA (całkowita wczesna działalność przedsiębiorcza) ogółem oraz to, że działania typu TEA są rzadko realizowane przez osoby w wieku 18–24 i 55–64 lata. Polska powinna skoncentrować się na zintensyfikowanych działaniach w zakresie usprawniania administracji obsługującej przedsiębiorców, wymogów proceduralnych i czasu realizacji wniosków, promocji przedsiębiorczości i edukacji w zakresie przedsiębiorczości oraz długoterminowego budowania postaw, aspiracji i umiejętności przedsiębiorczych. Głównym ograniczeniem badań jest to, że analiza wykorzystuje wyłącznie raporty międzynarodowe i statystyki, bez uwzględniania badań krajowych i innych opracowań cząstkowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies