The paper describes the analysis and discussion of the transport network systems in case of the critical situation that happens during ordinary work. The formal model is proposed –the point of view combines hardware and software resources as well as task definition and dispatcher role. The types of failure, procedures and methodology to reduce the consequences of the system faults are pointed and categorized. The functional and reliability measures are defined. The approach to modeling is based on the system behavior observation. The definition of the critical situation sets are created by reliability, functional and human reasons. No restriction on the system structure and on a kind of distribution describing the system functional and reliability parameters is the main advantage of the approach. The proposed solution seems to be essential for the owner and administrator of the transportation systems.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00