Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ aktywności online użytkowników mediów społecznościowych na kapitał marki osób znanych

Tytuł:
Wpływ aktywności online użytkowników mediów społecznościowych na kapitał marki osób znanych
The influence of online activity of social media users on the brand equity of famous people
Autorzy:
Wróblewski, Łukasz
Grzesiak, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2068500.pdf
Data publikacji:
2021-02-28
Wydawca:
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Tematy:
internauci
kapitał marki
marka osobista media społecznościowe
osoby znane
internet users
brand capital
personal brand
social media
famous people
Źródło:
Marketing i Rynek; 2021, 2; 12-24
1231-7853
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Osoby znane coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że im kapitał marki osobistej bazujący na użytkownikach mediów społecznościowych jest większy, tym łatwiej jest im osiągnąć założone cele. Dowodem tego mogą być kontrakty reklamowe, które są zawierane z osobami posiadającymi dużą liczbę „followersów” czy „lajków” w mediach społecznościowych. Silna marka osobista to zatem ważny zasób jakim dysponuje osoba znana, a jej kształtowanie powinno być przedmiotem starannie przygotowanej strategii wizerunkowej, w której istotną rolę mają do odegrania użytkownicy mediów społecznościowych. Celem artykułu jest identyfikacja roli mediów społecznościowych w kształtowaniu marki osobistej. Na podstawie 26 pogłębionych wywiadów indywidualnych, które przeprowadzono z osobami znanymi w Polsce (osoby prowadzące działalność głównie w obszarze kultury), oraz badań ankietowych wśród 324 użytkowników mediów społecznościowych wykazano między innymi, że aktywność online internautów wpływa stymulująco na kapitał marki osoby znanej. Statystycznie istotne relacje zaobserwowano dla takich komponentów marki osobistej jak świadomość/ skojarzenia z marką osobistą oraz dla relacji związanej z postrzeganiem jakości działań realizowanych przez osobę znaną.

Famous people more and more often realise that the greater their personal brand equity based on consumers (social media users), the easier it is for them to achieve their goals. This is proved by advertising contracts that are formed with people who have a large number of "followers" or "likes" on social media. In other words, a strong personal brand is the key capital of a famous person, and its shaping should be the subject of a carefully prepared image strategy. Social media users have a very important role to play in this strategy, which is highlighted in this article. The main purpose of this article is to determine the importance of social media in shaping personal brand. Based on 26 in-depth individual interviews that were conducted with people famous in Poland and surveys of a group of 324 social media users, it was shown, among others, that online activity of Internet users stimulates the brand equity of famous people. Statistically significant relationships were observed for such components of the personal brand as awareness/associations with the personal brand and for the relationship regarding the perception of the quality of activities carried out by a famous person.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies