Ocena szorstkości nawierzchni ciągów pieszo-rowerowych na przykładzie miasta Częstochowa Evaluation of safetce roughness cycling on the example of Częstochowa
W artykule omówiono przykładowe rozwiązania konstrukcji ciągów pieszo-rowerowych na terenie miasta Częstochowa. Przedstawiano również dla wybranych nawierzchni badania odporności na poślizg jako podstawowy wskaźnik bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych. Z przeprowadzonych badań wynika, że najlepszym wskaźnikiem szorstkości PTV, który mieści się w granicach 66,8÷67,8, charakteryzuje się nawierzchnia asfaltobetonowa.
The article discusses examples of solutions construction of pedestrian-cycling in the city of Czestochowa. Presented for selected surfaces of resistance to slip, as the primary indicator of the safety of cyclists and pedestrians. The study shows that the best indicator of the roughness PTV, that in the range 66.8÷67.8, has a surface a asphalt concrete.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00