Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nienormatywne zachowania społeczne osób publicznych zaprezentowane w memach internetowych — ujęcie komunikacyjnojęzykowe

Tytuł:
Nienormatywne zachowania społeczne osób publicznych zaprezentowane w memach internetowych — ujęcie komunikacyjnojęzykowe
Non-normative social behavior of public figures presented in Internet memes — communication and language approach
Autorzy:
Sokół-Klein, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/20679069.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
alcohol
depreciation
internet meme
abnormal behavior
character image
alkohol
deprecjacja
mem internetowy
nienormatywne zachowania
wizerunek postaci
Źródło:
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica; 2022, 56; 205-225
0208-6077
2450-0119
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest próba odpowiedzi na następujące pytanie: w jaki sposób ukazane są w memach osoby, które w sytuacjach oficjalnych czy w trakcie prowadzenia samochodu były pod wpływem alkoholu? Jako materiał badawczy posłużyło 130 memów, które dotyczą takich popularnych osób, jak: Aleksander Kwaśniewski, Kamil Durczok, Beata Kozidrak i Daniel Olbrychski. W artykule scharakteryzowano mem pod kątem prezentowania zachowań nienormatywnych. Zwrócono więc uwagę na jego intencjonalność i sytuacyjność, a także na kulturotwórczy charakter (w szczególności wpływ na kształtowanie wizerunku postaci). Przedstawiono również mem jako nośnik pamięci. Następnie dokonano analizy wizerunku artystów i polityka. Zwrócono uwagę na środki wizualne i językowe, które służą deprecjacji.

The purpose of the article is to try to answer the following questions: How do memes show people who were under the influence of alcohol in official situations or while driving a car? 130 memes were used as research material, concerning such popular people as: Aleksander Kwaśniewski, Kamil Durczok, Beata Kozidrak and Daniel Olbrychski. The article characterizes the meme in terms of presenting non-normative behavior. Therefore, attention was paid to its intentionality and situational character, as well as its culture-forming nature (in particular, its influence on shaping the image of the character). The meme is also presented as a storage medium. Then the image of artists and politician was analyzed. The attention was paid to visual and linguistic means that serve to depreciate.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies