Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Quality Assessment of E-Commerce Service in the Context of Customer Expiriences

Tytuł:
Quality Assessment of E-Commerce Service in the Context of Customer Expiriences
Autorzy:
Radziszewska, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2064961.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
STE GROUP
Tematy:
e-service quality
e-commerce
quality assessment
customer experiences
Źródło:
Multidisciplinary Aspects of Production Engineering; 2018, 1, 1; 635--640
2545-2827
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
With rapid growth of the Internet, companies adopted the new information and communication technology to offer e-services to their customers. This paper addresses e-service quality issue in the electronic marketplace. Service quality of e-retailers has been recognized as an important factor in determining success of e-commerce ventures. The objective of this research is to develop a theoretical, comprehensive, and measurable framework for assessing the quality of e-commerce services and to indicate factors, which are significant for customers satisfaction and high quality online shopping experiences. This paper reviewed the most recognized evaluation criteria, which are used in different e-commerce websites, and proposes a general comprehensive framework for evaluating the quality of any e-commerce service regarding to two main areas: website features and customer service in e-commerce platform. The detailed list of quality attributes in both assessment areas was derived from the reviewed literature. The survey and analysis described in this paper enable a better understanding of the influence these quality attributes on the main quality assessment categories. The results provide an important foundation for the understanding of quality in e-commerce services that will allow to assess the strengths and weaknesses of each e-commerce service. This paper concludes by discussing the findings of this study and highlighting areas for the future research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies