Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stateczność nasypów drogowych formowanych z mieszanek piaskowo-popiołowych w rejonie Wrocławia

Tytuł:
Stateczność nasypów drogowych formowanych z mieszanek piaskowo-popiołowych w rejonie Wrocławia
The stability of road embankments constructed of sand-ash mixtures in the Wrocław area
Autorzy:
Batog, A.
Hawrysz, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2062958.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy
Tematy:
stateczność skarp
grunty antropogeniczne
wytrzymałość na ścinanie
slope stability
anthropogenic soil
shear strength
Źródło:
Biuletyn Państwowego Instytutu Geologicznego; 2011, 446 (2); 445--451
0867-6143
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dotyczy możliwości bezpiecznego formowania nasypów drogowych z antropogenicznego materiału gruntowego w postaci mieszaniny naturalnego gruntu z odpadem paleniskowym (mieszanka popiołu i żużla).W artykule przedstawiono parametry takich mieszanek ze szczególnym uwzględnieniem parametrów wytrzymałości na ścinanie i ich zależności od parametrów zagęszczalności. Analizy stateczności skarp nasypu przeprowadzono, stosując obowiązujące podejście obliczeniowe zawarte w polskich przepisach prawnych. Uzyskane wyniki skonfrontowano z podejściem obliczeniowym dotyczącym analizy stateczności skarp wprowadzonym przez Eurokod 7.

The work concerns the possibility of safe construction of road embankments of anthropogenic soil material as a mixture of natural soil with waste (a mixture of ash and slag). The paper presents the parameters of such mixtures with particular regard to shear strength parameters and their dependence on compactibility parameters. Embankment slope stability analysis was performed using the existing computational approach given in the Polish legislation. The results were confronted with the approach for computing slope stability analysis implemented by Eurocode 7.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies