A Context Search algorithm used for lexical knowledge acquisition is presented. Knowledge representation based on psycholinguistic theories of cognitive processes allows for implementation of a computational model of semantic memory in the form of semantic network. Knowledge acquisition using supervised dialog templates have been performed in a word game designed to guess the concept a human user is thinking about. The game that has been implemented on a web server, demonstrates elementary linguistic competencies based on lexical knowledge stored in semantic memory, enabling at the same time acquisition and validation of knowledge. Possible applications of the algorithm in domains of medical diagnosis and information retrieval are sketched.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00