Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Editoral and thematic profiles of ephemeral school magazines published in Poland’s eastern voivodships in the interwar period

Tytuł:
Editoral and thematic profiles of ephemeral school magazines published in Poland’s eastern voivodships in the interwar period
Redakcyjno-pisarskie konstrukcje polskich jednodniówek szkolnych wydawanych w województwach wschodnich II Rzeczypospolitej
Autorzy:
Zimnoch, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2058367.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
polish magazine publishing in the interwar period of the 20th century
ephemeral school magazines
Poland’s eastern voivodships
jednodniówki szkolne
1918-1939
województwa wschodnie II Rzeczypospolitej
Źródło:
Rocznik Historii Prasy Polskiej; 2020, 23, 4; 47-73
1509-1074
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article analyzes the editoral and thematic structure of Polish school ephemera on the basis of seventeen single-issue publications of this kind published in Poland’s eastern voivodships in the interwar period. The author traces the origin of the texts and the process of its composition (gathering and selection of materials, editorial revisions, technical issues), examines the themes and tries to assesses the participation of students and teachers as well as the co-operation of the local community in each project. Finally, she reassesses of the role and the objectives of such publications.

W artykule przeanalizowano redakcyjno-pisarską konstrukcję polskich jednodniówek szkolnych na podstawie 17 jednodniówek wydanych w województwach wschodnich II Rzeczypospolitej. Badania te ukazały pochodzenie materiałów oraz proces ich przygotowania (gromadzenie i selekcja, uwagi redakcyjne, sprawy techniczne), tematykę artykułów, zaangażowanie uczniów i nauczycieli, współpracę środowiska lokalnego, a także rolę i cel ich wydawania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies