W artykule przedstawiono rozwój mechanicznego utwardzania nawierzchni drogowych z tłucznia w niektórych krajach europejskich w XIX w. Opisano wybrane rodzaje walców drogowych z napędem konnym i parowym. Podano również główne szczegóły ich konstrukcji oraz ich wady i zalety.
This paper presents the development of mechanical drystone road paving in some European countries in the 19th century. Selected types of horse and steam powered road rollers are described. The main details of their design and their advantages and disadvantages are also given.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00