Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krzysztof Koszlaga, „Miałem zakaz prowadzenia rozmów z uczniami”. Nauczyciel w przestrzeni zawodowej, społecznej i politycznej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej

Tytuł:
Krzysztof Koszlaga, „Miałem zakaz prowadzenia rozmów z uczniami”. Nauczyciel w przestrzeni zawodowej, społecznej i politycznej Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej
Autorzy:
Siekierska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2057323.pdf
Data publikacji:
2021-12-23
Wydawca:
Ośrodek Pamięć i Przyszłość
Tematy:
edukacja
szkolnictwo
nauczyciele w PRL
strajki
przemiany polityczne PRL
przemiany społeczne PRL
education
school system
teachers in PRL
strikes
political transformation of PRL
social transformation of PRL
Źródło:
Wrocławski Rocznik Historii Mówionej; 2021, 11; 182-205
2719-7522
2084-0578
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Prezentowany tekst to relacja Krzysztofa Koszlagi, nauczyciela z ponad pięćdziesięcioletnim stażem oraz jednego z czołowych działaczy NSZZ „Solidarność” Oświaty i Wychowania, wraz z komentarzem naukowym. Narracja ukazuje funkcjonowanie szkolnictwa w PRL w latach 1969–1989, a także wpływ zachodzących w tym okresie zmian społeczno-politycznych na pracę nauczyciela i relacje z uczniami. Podstawą zamieszczonego tekstu jest wywiad pogłębiony przeprowadzony ze świadkiem historii, opatrzony wstępem zawierającym dane biograficzne autora relacji oraz opis projektu naukowego, w ramach którego przeprowadzony został wywiad, wraz z uwzględnieniem zastosowanych metod badawczych.

Presented text is an account of Krzysztof Koszlaga, a teacher with over 50 years of experience and one of the leading activists of the NSZZ “Solidarity” Education and Upbringing, with a scholarly commentary. The narration presents the functioning of education in the People’s Republic of Poland in the years 1969–1989, as well as the impact of the socio-political changes occurring during this period on the work of teachers and their relationships with students. The text is based on an in-depth interview with a witness to history, accompanied by an introduction containing biographical data of the author and a description of the research project within the framework of which the interview was conducted, including the research methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies