Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected Contexts of the History of the Progress of Knowledge about the Educational Potential of a Child in the Prenatal Period

Tytuł:
Selected Contexts of the History of the Progress of Knowledge about the Educational Potential of a Child in the Prenatal Period
Wybrane konteksty historii kształtowania się wiedzy na temat potencjału edukacyjnego dziecka w okresie prenatalnym
Autorzy:
Sadowska, Katarzyna Bożena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2055457.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
prenatal child
prenatal psychology
prenatal pedagogy
human development and educational resources
dziecko w okresie prenatalnym
psychologia prenatalna
pedagogika prenatalna
zasoby rozwojowe i edukacyjne człowieka
Źródło:
Prima Educatione; 2021, 5; 55-71
2544-2317
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study is to show the progress of knowledge regarding the developmental and educational potential of a child in the prenatal period. The educational potential in this study is defined as human development and educational resources. The author analyzes the ways of defining a child and childhood, signals the progress of social sciences that took place at the end of the 19th and in the 20th centuries, which was of great importance for the transformation of the concept of a child and childhood with its pre-birth period. The author also reviews the assumptions of contemporary psychology and prenatal pedagogy, and encourages a discourse on human potential from the moment of conception.

Celem opracowania jest ukazanie wybranych kontekstów historii postępu wiedzy na temat potencjału edukacyjnego dziecka w okresie prenatalnym. Potencjał edukacyjny zdefiniowany został jako zasoby rozwojowe i edukacyjne człowieka. Autorka przeprowadziła analizę sposobów definiowania dziecka i dzieciństwa oraz zasygnalizowała postęp nauk społecznych, do którego doszło pod koniec XIX i w XX wieku, a który miał duże znaczenie w procesie transformacji koncepcji dziecka i dzieciństwa wraz z jego okresem przedurodzeniowym. Ponadto w artykule znajduje się przegląd głównych założeń współczesnej psychologii i pedagogiki prenatalnej, zachęcający do dyskursu nad edukacyjnym potencjałem człowieka od momentu jego poczęcia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies