This article examines how Facebook groups in Sweden, that focus on the environment, address issues of sustainability. The research, conducted over a one-year period (May 2019–April 2020) combines mapping analysis, which identified a population of 152 environment-focused Facebook groups, and quantitative content analysis, which gives the overview of how these groups represent sustainability and human-nature relations. The analysis pointed to an overwhelming support for counterhegemonic, ecocentric positions, coupled with a strong critique against the hegemony of anthropocentrism. These findings relate to the general discussion concerning the potential of social media to function as spaces where hegemonies are contested and the vision of social change, in this case about the environment, takes shape, but also to the limitations of such possibilities.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00